Stuurbekrachtigingspomp voor auto
Pomp van hydraulische stuurbekrachtiging: vaak voorkomende defecten en hun tekenen
- Slijtage.
- Het is moeilijk om het stuurwiel te draaien.
- Het stuurwiel gaat niet terug naar zijn originele positie als de bocht genomen is.
- De pomp maakt veel lawaai.
- Vastlopen van het reduceerventiel.
- Het stuurwiel draait vanzelf, en moet constant gecorrigeerd worden.
- Moeilijke manoeuvres, zoals parkeren, kosten meer tijd en moeite.
- U hoort gefluit, gekras, en andere vreemde geluiden gedurende de rit.
Hoe repareert of vervangt u de pomp voor hydraulische stuurbekrachtiging?
Om de pomp voor hydraulische stuurbekrachtiging te repareren, moet u contact opnemen met een werkplaats. Een specialist zal het onderdeel verwijderen en uit elkaar halen. Hij zal alle onderdelen schoonmaken, en deze controleren op schade. Kapotte elementen, zoals lagers of verzegelingen, zullen vervangen worden. Daarbij kan het nodig zijn om de aandrijvingsriem te vervangen of aan te passen, of om de functievloeistof bij te vullen.
Als de schade aanzienlijk is, moet het onderdeel vervangen worden. De procedure van de vervanging van de pomp van de hydraulische stuurbekrachtiging is vrij moeilijk, en het kan verschillend zijn voor verscheidene soorten auto’s, dus het is beter om naar een werkplaats te gaan.

Stuurbekrachtigingspomp informatie
Stuurbekrachtigingspomp: Bestsellers
- Druk (bar): 90
- Werkwijze: Hydraulisch
- Conditie: Geheel nieuw
- Werkwijze: Hydraulisch
- Aantal [l/h]: 60
- Bedrijfsdruk [bar]: 110
- Conditie: Geheel nieuw
- Werkwijze: Hydraulisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met reservoir
- Steek wielbouten (mm): 50
- Conditie: Geheel nieuw
- Spiebaan: Triangle
- Werkwijze: Hydraulisch
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met reservoir
- Conditie: Geheel nieuw
- Werkwijze: Hydraulisch
- voor stuurdelenfabrikant: Saginaw
- Nettogewicht [kg]: 2,03
- Conditie: Geheel nieuw
- Werkwijze: Hydraulisch
- Ribbenaantal: 6
- Riemschijf-Ø [mm]: 142
- Conditie: Geheel nieuw
- Links-/rechtsbesturing: voor stuur links/rechts
- Werkwijze: Elektrisch hydraulisch
- Pomp soort: Schottenpomp
- Conditie: Geheel nieuw
- Draairichting: Draairichting met de klok mee
- Aantal tanden: 23
- Werkwijze: Hydraulisch
- Conditie: Geheel nieuw