Koppelingscilinder voor auto

Hulpcilinder van de koppeling: vaak voorkomende defecten en hun tekenen

  1. Schade aan de omhulsels of de cilinderveer
    • Er ontstaan vlekken van remvloeistof op een parkeerplaats.  
    • De auto verandert moeizaam van snelheid.
    • De koppeling wordt niet volledig ingeduwd.
    • Het koppelingspedaal heeft een grotere vrije slag.
    • De koppeling werkt alleen als u het pedaal scherp induwt.
  2. Scheuring van de oppervlakte
    • Het koppelingspedaal zakt merkbaar naar de bodem.
    • De koppeling wordt niet volledig ingeduwd.
    • Het niveau van remvloeistof in de tank neemt scherp af.
    • Het koppelingspedaal zakt langzaam maar zeker naar beneden.
    • U ziet sporen van werkvloeistof in de cabine, onder de pedalen.

Hoe repareert of vervangt u de hulpcilinder?

De algemene levensduurlimiet van koppelingselementen in de auto is 120 000 – 150 000 kilometer, volgens de rijstijl en bedieningsomstandigheden van de auto.

Een kapotte hulpcilinder kan gerepareerd worden, als het niet meer werkt door vervangbare elementen. In dit geval wordt de installatie van een reparatiekit uitgevoerd, inclusief een veer, de beschermingskap en zuiger O-ringen. Om de kosten te beperken, en de efficiëntie van de reparatie te verhogen, het wordt niet aanbevolen om defecte cilinderelementen afzonderlijk te vervangen.

De procedure van de vervanging van de reparatiekit van de cilinder is als volgt: ontkoppeling van de splitpen, verbonden aan de drukgroep van de hulpcilinder, en de verwijdering van de terugdrukveer uit de vork. Dan worden de bouten, die de hulpcilinder vast zetten in de behuizing van de koppeling, losgeschroefd, en wordt de duwer uit de vork gehaald, waarna de cilinder samen met de bouten in de gaten wordt gemonteerd, dan wordt het component gedemonteerd en een nieuwe reparatiekit geïnstalleerd.

Het is moeilijk om de reparatie of vervanging van het onderdeel uit te voeren zonder speciale hulpmiddelen of ervaring: daarom kunt u het beste alles bij een werkplaats laten uitvoeren.

Koppelingscilinder informatie

Koppelingscilinder: Bestsellers

-19%
A.B.S. Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : 61919
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling 61919
57,30 €
46,41 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 20,6
  • Remsysteem: BOSCH/BENDIX

OEM nummer

46 83 5 408

In voorraad
Details
-19%
A.B.S. Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : 71247
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling 71247
24,22 €
19,62 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Voor
  • Diameter 1/2 (mm): 20,6
  • Aantal gaten voor montage: 2

OEM nummer

41 71 0 390 01

41 71 0 396 00

41 71 0 280 00

In voorraad
Details
-19%
FEBI BILSTEIN Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : 34933
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling 34933
27,29 €
22,10 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
  • Binnendiameter [mm]: 23,8
  • Materiaal: Kunststof
  • Gewicht (kg): 0,140

OEM nummer

21 51 6 777 428

In voorraad
Details
-19%
JP GROUP Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : 1230500300
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling 1230500300
43,67 €
35,37 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
In voorraad
Details
-19%
FTE Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : KN19020B1
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling KN19020B1
21,24 €
17,20 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
  • Naaf boring-Ø [mm]: 19,05
  • Materiaal: Kunststof

OEM nummer

21 82 9 5

21 82 1 7

21 82 2 2

In voorraad
Details
-19%
JP GROUP Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : 1130500900
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling 1130500900
17,47 €
14,15 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
In voorraad
Details
-19%
TRW Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : PJK121
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling PJK121
22,32 €
18,08 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
  • Diameter (mm): 23,81

OEM nummer

21 82 0 5

96 31 8 766 80

96 39 5 734 80

In voorraad
Details
-19%
SACHS Hulpcilinder, koppeling
Art. Nr. : 6283 000 047
Details
Koop Hulpcilinder, koppeling 6283 000 047
41,90 €
33,94 €
incl. 21% BTW, Verzendkosten
  • Type: NZ19X42

OEM nummer

1K 07 2 126 1L

1K 07 2 126 1A

1K 07 2 126 1Q

In voorraad
Details