Remklauw voor auto
Remklauwen: vaak voorkomende defecten en hun symptomen
- Slijtage.
- Er worden vreemde geluiden waargenomen van de wijde van de wielen bij het indrukken van het rempedaal.
- Bewegingsafstand van het rempedaal neemt toe.
- Kloppen van het rempedaal tijdens het indrukken.
- Vervorming.
- Het voertuig wijzigt willekeurig van traject tijdens het remmen.
- De remmen blokkeren wanneer er aanzienlijke moeite wordt uitgeoefend.
- De constructie van de component vertoont defecten die visueel opgemerkt kunnen worden.
- Loskomen van bevestigingen.
- Eén van de wielen remt zonder het indrukken van het rempedaal.
- Er worden vreemde geluiden waargenomen in het remsysteem.
- Het rempedaal vibreert tijdens het indrukken.
- Vervuiling.
- De auto wijkt af van het rechte traject tijdens het remmen.
- Er wordt een krassend geluid waargenomen tijdens het remmen.
Hoe de remklauwen repareren of vervangen?
Indien de defecten aan de component onbeduidend zijn, kunt u proberen deze te repareren. U kunt de volgende werkmethodes gebruiken:
- verwijderen van corrosie in het geval dat het onderdeel niet vervormd is;
- vervangen van afdichtingselementen;
- ontmantelen van de component, en reinigen van alle elementen.
Deze procedures zijn vrij eenvoudig, en kunt u uitvoeren zonder assistentie van specialisten.
In het geval er sprake is van aanzienlijke schade of slijtagegraad, dient het onderdeel vervangen te worden. U kunt dit in elk servicecentrum doen, maar indien u over speciale vaardigheden beschikt, kunt u zelf de nieuwe remklauwen installeren. Voer hiervoor volgende stappen uit:
- Schroef de verbindende wielbouten of -moeren los, en plaats wielblokken. Hef de wagen op met behulp van een krik, en verwijder het wiel.
- Ontkoppel de remslang van de remklauw en de veerpoot. Plaats het uiteinde in een container voor afvoer van de remvloeistof.
- Duw op de remblokken met behulp van een platte schroevendraaier.
- Schroef de remklauw van de centrale pen en verwijder deze.
- Installeer een nieuwe component en plaats de remblokken in hun positie.
- Schroef de remslang aan de remklauw en de veerpoot.
- Duw het rempedaal meermaals in.
- Installeer het wiel en plaats de auto op de grond. Span de wielverbindingen maximaal aan.
Onthoud dat vele elementen van het remsysteem, inclusief remklauwen, vervangen dienen te worden in paren op een van de assen van de wagen. Het is ook aan te raden het systeem met nieuwe remvloeistof te vullen wanneer de remklauwen vervangen worden.
Vervang de remblokken wanneer u de remklauw vervangt. Onderzoek de remschijven en remslangen grondig, en vervang deze indien nodig.
Smeer de geleidepennen van de remklauw in telkens wanneer u de remblokken vervangt (elke 25 000 - 30 000 km).
Soorten:
- Volgens ontwerp:
- remklauwen met een zwevende houder;
- remklauwen met een vaste houder.
- Volgens materiaal:
- gietijzer;
- aluminium.
- Volgens as:
- remklauwen voorste as;
- remklauwen achterste as;
- Volgens montagelocatie:
- rechterzijde;
- linkerzijde.
Remklauw informatie
De remzadel is een onderdeel van de schijfrem en heeft de functie om het remblok op de remzuiger te drukken. Bij de remzadel worden verschillende soorten onderscheiden, in principe bevindt zich de component in een reactiearm die is aangebracht tegenover het wiel. De meest voorkomende vorm is de zogenaamde zwevende remzadel, alternatief worden in sommige auto's ook lamszadels of hangerzadels voorzien.
Remzadel: Zelden beïnvloed door slijtage
Remzadels zijn doorgaans voorzien van een van de onderdelen van een auto, die zeer zelden van slijtage aangetast zijn, moet bijgevolg bedoelde element niet vaak vervangen worden. Mocht het komen tot een defect in de remzadel, is dat meestal door een sterke schok - bijvoorbeeld als gevolg van een ongeval. Dat er een breuk van de zadel als gevolg van veroudering is, is echter relatief zeldzaam. Tekenen van leeftijdgerelateerde fracturen zijn kleinere scheuren die gemakkelijk in het oog vallen.
In dit geval is een snelle uitwisseling van de betreffende component aanbevolen. In onze online winkel, bieden wij u nieuwe remzadel voor alle grote automerken. Wij adviseren u echter de installatie - als je geen voorkennis - laten uitvoeren door een specialist, het is een aantrekken van de remmen, waarin zelfs kleine fouten ernstige gevolgen kunnen hebben.
Naast onderdelen voor de remmen bieden wij in het assortiment vele andere auto-onderdelen, bijvoorbeeld op dit moment een nieuw spiegelglas of een nieuwe remkabel. De producten kopen wij rechtstreeks van de fabrikant, zodat u bent verzekerd van een hoge kwaliteit. Gezegde kwaliteit heeft niet hoge prijzen als gevolg - integendeel: door onze organisatie als Internet winkel zijn voordelen in de vorm van lagere prijzen geven wij rechtstreeks aan u verder.
Remklauw: Bestsellers
- Inbouwplaats: Vooras rechts
- Remzadel uitvoering: Vuistzadel
- Materiaal: Grijs gietijzer
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Achteras rechts
- Remzadel uitvoering: Remzadel met geintegreerde handrem
- Materiaal: Aluminium
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Achteras rechts
- Remzadel uitvoering: Remzadel (1 zuigers)
- Materiaal: Gegoten aluminium
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Achteras rechts
- Remzadel uitvoering: Vuistzadel, Remzadel met geintegreerde handrem
- Materiaal: Aluminium
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Achteras rechts
- Remzadel uitvoering: Vuistzadel, Remzadel met geintegreerde handrem
- Materiaal: Aluminium
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Achteras links
- Remzadel uitvoering: Vuistzadel, Remzadel met geintegreerde handrem
- Materiaal: Aluminium
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Achteras rechts
- Remzadel uitvoering: Remzadel (1 zuigers)
- Remschijfdikte [mm]: 9
- Conditie: Geheel nieuw
- Remzadel uitvoering: Vuistzadel, Remzadel met geintegreerde handrem
- Materiaal: Aluminium
- Voor fabrikant: TRW
- Conditie: Geheel nieuw