Remklauw reparatieset voor auto
Remklauw: vaak voorkomende defecten en hun tekenen
- Deformatie.
- De auto trekt naar één kant als u remt.
- Het rempedaal wordt zacht; u moet licht moeite doen om het in te drukken.
- U hoort een karakteristiek wrijfgeluid als u remt.
- De achterste rem wordt geblokkeerd als u sterk remt.
- Vastlopen van de geleidingsbus.
- Het pedaal gaat vibreren bij het remmen.
- Om helemaal te stoppen, moet u veel kracht gebruiken bij het remmen.
- Eén wiel wordt afgeremd zonder dat u het pedaal indrukt.
- De wielen raken overhit.
- Corrosie.
- Het rempedaal vibreert als u het indrukt.
- U hoort gekras en geklop uit de richting van de remklauwen.
- De auto is instabiel bij het remmen.
- Het rempedaal biedt enige weerstand als u het indrukt.
Hoe installeert u de reparatiekit voor de remklauw?
De levensduur van de remklauw is afhankelijk van de kwaliteit van het smeermiddel en de tijdige vervanging van de remvloeistof van de auto.
De reparatie van de remklauw omvat de vervanging van de componenten die zorgen dat het systeem niet meer werkt. Hiervoor moet u het onderdeel weghalen, het reinigen van oud smeermiddel, nieuw smeermiddel in de plaats aanbrengen, het kapotte element vervangen en een nieuwe remklauw reparatiekit installeren. Voor het weghalen van de remklauw moet u het wiel en de veer verwijderen, in de remslang knijpen, en de geleiders en de bout weghalen die de remklauw vast zetten aan de beugel. Daarna moet u het component zelf verwijderen en kijken welk element heeft gezorgd voor de storing. Als er een serieus probleem is, moet u het component in zijn geheel vervangen.
Het remsysteem van de auto heeft een vrij gecompliceerde structuur. Als u geen speciale ervaring heeft, kunnen de elementen van het systeem serieuze schade oplopen, zelfs als u een kleine reparatie uitvoert. Daarom is het verstandig om alle reparaties en vervangingen van de remklauw uit te laten voeren door specialisten bij een werkplaats.
De reparatiesets voor remklauwen van verschillende fabrikanten kunnen variëren qua inhoud.
Het is aan te raden de installatie van de reparatieset voor de remklauw in een servicecentrum uit te voeren.
Soorten:
- Volgens montageas:
- voor de voorzijde;
- voor de achterzijde.
Remklauw reparatieset & geleidepen informatie
Remklauw reparatieset & geleidepen: Bestsellers
- Inbouwplaats: Achteras
- Diameter [mm]: 41
- Aantal: 8
- Conditie: Geheel nieuw
- Boutdiameter [mm]: 9,9
- Boutlengte [mm]: 59
- Complete set:
- Conditie: Geheel nieuw
- Inbouwplaats: Vooras, Achteras
- Boutdiameter [mm]: 13
- Boutlengte [mm]: 70,5
- Conditie: Geheel nieuw
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met montagemateriaal
- Conditie: Geheel nieuw
- Lengte [mm]: 30
- Schroefdraadmaat: M10x1
- Draadtype: Met buitendraad
- Conditie: Geheel nieuw
- Aantal per as: 2
- Conditie: Geheel nieuw
- Remsysteem: ate
- Aanvullende artikelen / Aanvullende info 2: Met bouten
- Aanvullend artikel / aanvullende informatie: Met pas- of geleidingsbus
- Conditie: Geheel nieuw
- Aantal per as: 2
- Conditie: Geheel nieuw