Veren voor auto

Ophangingsveer: vaak voorkomende defecten en hun tekenen

  1. Reductie van stijfheid.
    • De auto verandert opeens van richting tijdens de rit.
    • U voelt geklop tegen de wagenbak als u over obstakels rijdt.
    • De wegligging van de wielen aan één as of één zijde is anders.
    • De wagenbak helt naar voren als er scherp geremd wordt.
    • De banden slijten ongelijkmatig.
  2. Corrosie of mechanische schade.
    • U hoort vreemd geklop tijdens de rit.
    • De wagen is instabiel in een bocht.
    • De wegligging is minder goed.
    • De stuurbaarheid van de auto is slechter.
    • De remweg is langer.

Hoe vervangt u de ophangingsveer?

Als de ophangingsveer kapot gaat, moet deze vervangen worden. Denk eraan dat de componenten vervangen moeten worden aan beide zijden van de auto, zodat ze goed blijven werken. Daarom is het verstandig om de ophangingsveerkit te kopen en de vervanging in paren uit te voeren. Installatie van een nieuw component wordt vaak zo uitgevoerd:

  1. Draai de moer van de stang van de schokdemper los in de motorbehuizing.
  2. Maak de bouten van de wielen los, krik de auto op, maak de bevestigingen los en haal het wiel weg.
  3. Haal de remslangen van de schokdemper, maak de bouten los die de veerpoot vastzet aan de remklauw.
  4. Haal de schokdemper van zijn plek.
  5. Haal de kapotte veer weg door middel van een speciale verwijderaar en plaats de nieuwe.

Voor het weghalen van de veren is speciaal gereedschap nodig, en de uitlijning van de wielen moet aangepast worden, daarom kunt u het beste naar een werkplaats gaan.

Vervang de veren in de ophanging als een set voor elk as op de wagen.
Gebruik een speciaal gereedschap om de veren samen te drukken om de vervangprocedure handig en veilig te laten verlopen.
Het is aan te raden om de vervanging van veren in de ophanging over te laten aan monteurs in een garage.

Soorten:

  1. Volgens niveau van stijfheid:
    • standaard;
    • versterkt;
    • variabele stijfheid.
  2. Volgens doel:
    • verhogingsveren;
    • verlagingsveren.
  3. Volgens locatie as:
    • veren voorste as;
    • veren achterste as.

Veren informatie

De spiraalveer is een van de belangrijkste onderdelen van de ophanging. Ten eerste biedt het een vlotte rit, omdat weg hobbels niet zo grote invloed op de inzittenden hebben en de andere zij duidelijk verbetering van de rijprestaties en wegligging van uw voertuig. Werden gebruikt in eerdere auto's bladveren, spiraalveren worden vandaag alleen maar gevonden omdat hun voordeel een meer compact ontwerp is en een kleinere benodigde ruimte. Het onderstelveer rust op de veerplaten en is onder meer ondersteund door het gewicht van het voertuig.

Onderstelveren altijd per paar wisselen

Hoewel de onderstelveer is gemaakt van een hoge kwaliteit staal, kunnen ze van de hoge mechanische belasting na verloop van tijd moe worden of zelfs breken. In beide gevallen moet de veer in paren vervangen worden om een soepele rit aan weerszijden te bereiken. Door de vele activiteiten en de nodige technische uitrusting moet de uitwisseling worden overgelaten aan van een werkplaats.

De suspensie veer is bevestigd aan het type auto.

Een controle van de veren moeten worden opgenomen in het programma van de reguliere routine-inspecties van uw auto. Vooral in oudere auto's, een "zetten" van de ophanging is merkbaar, die sterk het comfort en wegligging verslechteren. Zoals met alle veiligheidsgerelateerde onderdelen, moet u ook geen afbreuk aan de ophanging doen, en alleen onderdelen selecteren van toonaangevende fabrikanten die u een grote selectie in onze winkel vinden kunt. Vertel ons gewoon het exacte model van uw auto en wij zullen de juiste spiraalveer een paar dagen later gratis versturen. Als u een verlaging van uw auto in aanmerking hebt, dan kunnen we ook de juiste veren leveren. Daarnaast hebben we ook uitlaatdemper en andere tuning onderdelen beschikbaar.

Veren: Bestsellers

RIDEX Chassisveer
Art. Nr. : 188C0313
Details
Koop Chassisveer 188C0313
22,17 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Vooras
  • Veervorm: Schroefveer
  • Lengte [mm]: 348
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
RIDEX Chassisveer
Art. Nr. : 188C0026
Details
Koop Chassisveer 188C0026
22,38 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Achteras
  • Veervorm: Schroefveer
  • Lengte [mm]: 350
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
RIDEX Chassisveer
Art. Nr. : 188C0059
Details
Koop Chassisveer 188C0059
22,70 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Vooras
  • Lengte [mm]: 340
  • Diameter [mm]: 146
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
RIDEX Chassisveer
Art. Nr. : 188C0293
Details
Koop Chassisveer 188C0293
25,02 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Vooras
  • Veervorm: Schroefveer
  • Lengte [mm]: 354
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
RIDEX Chassisveer
Art. Nr. : 188C0064
Details
Koop Chassisveer 188C0064
28,13 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Achteras
  • Lengte [mm]: 365
  • Dikte [mm]: 12,75
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
RIDEX Chassisveer
Art. Nr. : 188C0081
Details
Koop Chassisveer 188C0081
28,92 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Vooras
  • Lengte [mm]: 365
  • Diameter [mm]: 144,0, 12,5
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
DACO Germany Chassisveer
Art. Nr. : 804250
Details
Koop Chassisveer 804250
33,23 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Vooras
  • Veervorm: Schroefveer
  • Lengte [mm]: 348
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details
VIKA Chassisveer
Art. Nr. : 45110573901
Details
Koop Chassisveer 45110573901
32,14 €
(Prijs per stuk)
incl. 21% BTW, excl. Verzendkosten
  • Inbouwplaats: Achteras
  • Lengte [mm]: 352
  • Diameter [mm]: 112
  • Conditie: Geheel nieuw
In voorraad
Details